Mevcut Müşterilere Yeni Ürün Nasıl Pazarlanır?

2024-11-25

Yeni bir ürün mü eklemek istiyorsunuz? Harika bir fikir! Tabii ki, yeni bir ürün (ve hatta yeni bir web sitesi) lansmanı bir dizi yeni zorlukla gelir. Ürünü pazara sunmak ve tanıtmak maliyetli ve zaman alıcıdır. Bu nedenle, başlangıçta başarıya ulaşmanın en iyi yolu, mevcut müşterilerinizi ilk adımı atmaya ikna etmektir.

 

Ancak, mevcut müşteri tabanınızı bir ürünü satın almaya ikna etmenin kolay olacağını düşünmeyin. Herkes yeni ürün veya hizmetinizi sevmeyecek ya da denemeye açık olmayacaktır. Yine de pazarlama stratejinize özen göstermeli ve çaba harcamalısınız.

 

İyi haber şu ki, müşteri tabanınızı zaten çok iyi tanıyorsunuz ve markanızı sevip güvendiklerini biliyorsunuz. Bu durumu avantajınıza kullanabilirsiniz. Büyük ihtimalle iletişim bilgilerine ve satış geçmişlerine de sahipsiniz, bu da iletişimlerinizi ve içgörülerinizi artırabilir. Müşteri tabanınızı dönüştürmeye ikna etmenin birkaç püf noktası aşağıdadır:

 

 

Resmi Bir Lansman Mesajı Geliştirin

 

Lansmanları genellikle yeni ürünler ve yeni müşterilerle ilişkilendiririz. Ancak her zaman durum böyle değildir. Müşteri tabanınız sizi ve ürünlerinizi iyi tanıyor olsa da yine de bir eylem planına ihtiyacınız var. Tıpkı ürününüzü tamamen yeni bir pazara sunacakmışsınız gibi bir strateji ve resmi lansman planı geliştirin. Rakiplerinizi ve onların pazarlama çabalarını araştırarak hangi rekabet avantajlarını vurgulamanız gerektiğini anlayın.

 

 

tasarım şablonu

 

 

Müşterilerinizi tanıma avantajına sahipsiniz, ancak muhtemelen homojen bir grup değiller. Onları gruplara ayırıp, pazarlama planınızı onların tercih ve özelliklerine göre uyarlayabilir misiniz? İlgi alanları neler? Ürününüzle ilgili onları ne cezbeder? Mevcut kişiliklerinizi kullanarak onları nasıl daha iyi hedefleyebileceğinizi analiz edin. Neleri sevdiklerini ve sevmediklerini zaten biliyorsunuz, bu bilgiyi lansman sırasında uygulayın.

 

 

Aşamalı Yayılım İçin Bir Zaman Çizelgesi Oluşturun

 

Pazar araştırmanızı tamamlayıp mevcut müşteri tabanınız içinde hangi hedef kitleye ulaşmak istediğinizi anladıktan sonra, lansman sürecini dikkatlice belgelendirin. Bu, ne zaman hangi bilgileri yayınlayacağınızı belirlemeyi içerir. Örneğin, Black Friday veya Noel gibi dönemlerde tanıtım teklifleriyle mi başlayacaksınız?

 

 

Müşterilerinize Farklı Davranın

 

Yeni müşterilere satış yapmanın büyük bir faydası olsa da, risklerin de farkında olmalısınız. Mevcut müşterileriniz markanıza sadık ve güveniyor, bu yüzden onlara markanızı satmanıza gerek yok. Sizleri arkadaşlarına tavsiye etmeye daha yatkınlar, fiyat konusunda daha az hassaslar ve sizinle daha açık iletişim kurarlar. Ancak, yeni ürün beklentilerini karşılamazsa, bu sadakati riske atabilir ve zarar verebilirsiniz.

 

Satış yaklaşımınız, müşterilerinizi ve onlarla olan ilişkinizi bildiğinizi yansıtmalıdır. Onların ne istediklerini ve neye ihtiyaç duyduklarını biliyorsunuz, bu yüzden bu ürünü tavsiye ediyorsunuz. Onlara dürüst geri bildirimde bulunma şansı verin ve lansmanla ilgili ne söylediklerini dikkatle dinleyin.

 

 

Lansman Çevresinde Heyecan Yaratın

 

Bir plan geliştirdikten sonra, mümkünse yeni ürün çevresinde heyecan yaratmaya başlamalısınız. Hype, erken benimseyenlerin ürününüzü denemesi için harika bir yoldur ve müşteri tabanınız markanızı zaten biliyorsa, onların dikkatini avantajınıza kullanmalısınız.

 

Yeni ürünün piyasaya sürülmesine kalan süreyi gösteren bir geri sayım saati yerleştirerek farkındalık yaratın. Web sitenizde göz alıcı bir banner kullanın ve e-posta iletişimlerinize bunu dahil edin.

 

 

tasarım şablonu

 

 

Mevcut Müşteriler İçin Özel Teklifler

 

Herkesin sevdiği bir şey var: Ödüller. Satış yapmak sizin ana amacınız olabilir, ancak yeni bir ürün lansmanı, müşterilerinize sadakatleri için teşekkür etmenin harika bir yoludur. Mevcut abone tabanınıza ve geçmiş müşterilerinize ürünü daha geniş pazara sunulmadan önce erken erişim sağlayabilir, onlara promosyon örnekleri gönderebilir veya ilk alışverişlerinde kullanabilecekleri bir indirim kodu sunabilirsiniz. Bu tür bir ayrıcalık hissi yaratmak, müşterilerinizi değerli hissettirecek ve işletmenizi desteklemeye teşvik edecektir.

 

Ayrıca, mevcut müşterilerinize ürünü ön sipariş verme fırsatı tanıyın. Bu, sadık takipçileri ödüllendirmenin yanı sıra stokların sınırlı olduğu ve hızlı hareket etmeleri gerektiği algısını yaratır.

 

 

E-posta Pazarlamasını Kullanın

 

Başarılı bir işletmeniz varsa, muhtemelen kullanabileceğiniz e-posta adreslerine de sahipsinizdir! E-posta kampanyaları, mevcut kitlenizle minimal maliyetle etkileşim kurmanın harika bir yoludur. Yeni bir ürün lansmanı yaparken, mevcut e-posta listenizi kullanarak ürünle ilgili daha fazla bilgi paylaşabilir ve insanların neden satın almaları gerektiğini anlatabilirsiniz.

 

E-posta pazarlaması, düşük maliyetle geniş bir kitleye ulaşmanın etkili yollarından biridir. Aynı zamanda e-postaların beşte birinin mobil cihazlar için optimize edilmediğini unutmayın; bu, göz önünde bulundurmanız gereken bir detay.

 

 

Aradaşlarınıza Önerin Ödül Kazanın

 

Sadık bir müşteri tabanına sahipseniz, müşterilerinizi yeni ürününüzü tanıtmaları için teşvik edebilirsiniz. Müşterilerinizin ürünü arkadaşlarına ve ailelerine tavsiye etmeleri son derece değerlidir. Tavsiye ettikleri kişi satın aldığında müşterilerinize bir bonus veya indirim sunmayı düşünün. Bu kod, ne kadar etkili olduğunu takip edebilmeniz için ödeme sırasında kullanılmalıdır.

 

 

Adanmış Bir Açılış Sayfası Oluşturun

Zaten yüksek trafikli bir web siteniz veya sosyal medya takipçi kitleniz varsa, neden lansman için bir açılış sayfası oluşturmayasınız? Bu sayfa, ürünü ve bilgileri mevcut hayranlarınıza ve müşterilerinize tanıtabilir ve sitenizde ek bir görünürlük kazandırabilir.

 

Bu deneyimi daha da optimize etmek veya tasarım konusunda emin değilseniz, Ulab’dan bir uzman tutmayı düşünebilirsiniz. Profesyonel bir dokunuş, açılış sayfanızın yeni ürününüzün özünü etkili bir şekilde yansıtmasını ve kullanıcıların en iyi ilk izlenimi almasını garanti eder.

 

 

tasarım şablonu

 

 

Sosyal Medyada Heyecan Yaratın

 

Eğer iyi bir sosyal medya takipçi kitleniz varsa (YouTube dahil), ürününüzün gelişini duyurmak için yakın plan görüntüler, kamera arkası fotoğrafları ve geri sayımlar paylaşarak takipçilerinize benzersiz bir şeyin yolda olduğunu hissettirebilirsiniz. Her zaman açılış sayfanıza veya blogunuza yönlendirmeyi unutmayın, böylece okuyucular daha fazla bilgi edinebilir.

 

 

Ücretli Trafik Oluşturun

 

Para kazanmak için para harcamak gerektiğini zaten biliyorsunuz, ancak iyi bir işiniz ve harika müşterileriniz varsa, başlamanız için daha azına ihtiyacınız olacak! Müşterilerinizin Facebook haber kaynağında küçük hatırlatıcılar oluşturarak ürününüzü lansmandan önce onların gözünün önünde tutabilirsiniz. Facebook Reklamları, yeni kitlelere ulaşmanın harika bir yoludur, ancak aynı zamanda mevcut müşteri kitlesiyle iletişim kurmanın uygun maliyetli ve etkili bir yoludur.

 

Ayrıca, sosyal medya pazarlaması, mesajlarınızı farklı hedef kitleler arasında test etme fırsatı sunar; hangi görsellerin, kelimelerin ve satış noktalarının en iyi sonuçları verdiğini görmenize yardımcı olur. Sosyal medya pazarlamasına nasıl yaklaşacağınızdan emin değilseniz, bir web pazarlama rehberine kaydolmayı düşünmelisiniz.

 

 

Influencer’lar ve Kullanıcı Yorumlarından Yararlanın

 

Yeni ürününüzü değerlendirmeleri karşılığında influencer’lara veya en iyi müşterilerinize erken erişim sağlamayı düşünmelisiniz. Çoğu alışverişçi yorumlara ve tavsiyelere güvenir, bu nedenle topluluk üyelerinin ürününüzü pazara sunmadan önce övmeleri büyük bir avantaj sağlayabilir. Ayrıca, bir yarışma veya teşvik programı aracılığıyla müşterilerinizi referans yazmaya teşvik edebilirsiniz. Daha önce ürünlerinizi beğendilerse, muhtemelen yeni ürününüzü de seveceklerdir.

Ağızdan ağıza reklam, erişebileceğiniz en güçlü reklam türlerinden biridir. Ayrıca, bu yolu tercih ederseniz, Instagram’ın en etkili kanal olarak kabul edildiğini unutmayın.

 

 

tasarım şablonu

 

 

Bir Yarışma Düzenleyin

 

Herkes bir meydan okumayı (ve bir şey kazanma şansını) sever! Müşterilerinizi ürününüz hakkında konuşmaya teşvik etmek için e-posta, sosyal medya ve blogunuzu kullanarak onlara piyasadaki ilk ürünlerden birini kazanma fırsatı sunabilirsiniz. Yarışma mekanizmasını, mağazanıza yapılan ziyaretleri artırmak için kullanın. Örneğin, takipçilerinizden çekilişe katılmak için bir soruya cevap vermelerini isteyebilirsiniz. Cevabı bulmak için yeni açılış sayfanızı veya blogunuzu ziyaret ederek ürün hakkında daha fazla bilgi edinmeleri gerekecek.

 

Soruları basit tutun, örneğin: “Kaç renk mevcut olacak?” veya “Yeni ürün kaç özelliğe sahip?”

 

 

Güvence Verin

 

Muhtemelen yeni bir şeyi denemekte tereddüt ettiğiniz zamanlar olmuştur. Ürünün beklentileri karşılayıp karşılamayacağını veya onu kullanmaktan keyif alıp almayacağınızı bilemezsiniz. Müşterilerinizin endişelerini mümkün olduğunca gidermek için doğru bilgileri ve satış sonrası desteği sağladığınızdan emin olun. Eğer bu ürün, daha önce satın almış olabilecekleri mevcut bir ürünün bir sonraki versiyonuysa, bu yeni ürünün eski üründen nasıl farklı (ve benzer) olduğunu açıklayın. Garanti ve teminatları pazarlama iletişimlerinizde belirgin bir şekilde vurgulayın ve satış personeliniz varsa, müşterilerinizin sorabileceği her türlü soruya yanıt verebilecek durumda olduklarından emin olun.

 

 

Sonuç

 

Sadık bir müşteri kitlesi oluşturmak için çok çalıştınız ve yeni bir ürün piyasaya sürerken bu emeğinizin karşılığını alacaksınız. Bu sadık kitleyi kullanarak satış yapmanın yanı sıra, müşterilerinize sadakatlerini ne kadar takdir ettiğinizi göstermek için mükemmel bir fırsat. Onları hayal kırıklığına uğratmamak için en iyi pazarlama planını oluşturmaya ve bunu doğru bir şekilde uygulamaya özen gösterin.

İlgili gönderiler

446,005 entrepreneurs like you already have a head start

Become one of them by getting world-class expertise delivered into your inbox, for free.

Email
Error message sample