Yeni Bir Web Sitesi İçin Hangi Sayfalar Gerekli?

2024-11-04

Bir web sitesi kurmaya karar verdiniz. Hedef kitlenize harika bir deneyim sunmak (ve yasalara ve düzenlemelere uymak) için oluşturmanız gereken gerçek web sitesi sayfaları hakkında daha fazla bilgi edinmenin zamanı.

 

Ucraft ile bir web sitesi kurmayı seçtiyseniz, sitenin taslağı, UX tasarımı, ekmek kırıntıları (breadcrumbs) veya navigasyonu konusunda endişelenecek hiçbir şey yok. Hazır şablonlarımız, baştan sona ihtiyacınız olan her şeyi sunar. Elbette, sizinkini dikkatlice seçmelisiniz, böylece tüm iş veya kişisel ihtiyaçlarınızı karşılar.

 

Ancak şablonunuzu özelleştirmeye başladığınızda, sitenizde hangi web sitesi sayfalarını (veya bölümlerini) tutmaya veya eklemeye karar verdiğinize dikkat etmeniz gerekir. Bu işin önemini anlamanıza yardımcı olmak için size bir sayfa listesi sunacağız. Bu rehber liste boyunca, hem birçok soruya yanıt alacaksınız hem de ne tür bir web sitesi oluşturmak istediğinize bağlı olarak dikkate almanız gereken bazı ipuçlarını bulacaksınız.

 

 

tasarım şablonu

 

 

Bir Web Sitesi Kaç Sayfadan Oluşur?

 

Bir web sitesindeki tüm sayfaları listelemek zordur. Sayfa sayısı, oluşturmak istediğiniz web sitesine bağlı olarak değişir. Bu nedenle yeni web sitesi şablonunuzu özelleştirmeye başlamadan önce kendinize sormanız gereken bazı sorular şunlardır: 

 

  • Web sitem ne hakkında?

     

  • İnsanların web sitesine eriştikleri anda görmeleri gereken en önemli bilgi nedir?

     

  • Kullanıcıların web sitemde ne yapmasını istiyorum?

     

  • Kullanıcılar benimle/işletmemle nasıl iletişim kurabilir?

     

  • Kullanıcılara bilgi veya destekle nasıl yardımcı olabilirim?

     

  • Kullanıcılara web sitemi kullanırken veri koruması ve web güvenliği sunuyor muyum?

     

  • Kullanıcılara işletmemle iyi etkileşim kurmaları için sorunsuz bir deneyimi nasıl sağlayabilirim?

 

Bu soruları büyük muhtemelen daha önce birkaç kez yanıtladınız, ancak yanıtlar, çevrimiçi başarıya ulaşmak için uyarlanacak web sitesi sayfa türlerini seçmenize yardımcı olacaktır.

 

Daha iyi bir bakış açısı için tüm kategorilerdeki farklı sitelerde gördüğünüz zorunlu web sitesi sayfalarının bir listesiyle başlayacağız. Ardından, belirli durumlarda eklemeniz gereken bazı sayfaları tartışmaya devam edeceğiz. 

 

 

Sitede Hangi Sayfalar Olmalı? “Olmazsa Olmazlar” Listesi

 

Yeni başlayanların çoğunun er ya da geç karşılaşacağı bir konuya açıklık getirelim: bir web sitesinin ana sayfası ile açılış sayfaları arasındaki fark.

 

  • Web sitenizin ana sayfası, herhangi bir kullanıcının sitenizdeki yolculuğunun başlangıç noktasıdır. İnsanlar web adresinizi ziyaret ettiğinde ilk olarak ana sayfa yüklenir. Yalnızca alan adınızı içerir. Örneğin, ana sayfamız www.ucraft.com'dur

     

  • Açılış sayfası, insanların bir bağlantıya tıkladıktan sonra “ulaştıkları” bilgilendirme veya tanıtım amaçlı bir web sayfasıdır. Hepimiz, içeriği bir reklam içeriğine karşılık gelen tıklamalı bir açılış sayfasına inmeye alışkınız. Ancak, web tasarımcıları ve pazarlamacıların, web sitesi (navigasyon) içinde yapılandırılan ve kullanıcıları harekete geçmeye teşvik eden diğer web sayfalarını “açılış sayfaları” olarak adlandırdıklarını göreceksiniz. Örneğin, bir “Bize Ulaşın” web sayfasını, net bir harekete geçirici mesaj içerdiği için bir açılış sayfası olarak düşünebilirsiniz.

 

Bu makalede, web sitesi sayfalarını, tanıtım ve dönüşümler için bağımsız açılış sayfaları olarak değil, web sitenizin ayrılmaz bileşenleri olarak ele alacağız. 

 

Dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta da, tüm web sitesi sayfaları, grafik öğeleri, CTA'ları vb. ile tüm sitenizin mobil uyumlu olması gerektiğidir. 

 

Tüm web sayfalarınız duyarlı bir tasarıma sahip olmalı, hızlı yüklenmeli, Google Core Web Vitals en iyi uygulamalarıyla uyumlu ve cihaz ne olursa olsun kullanıcılara sorunsuz bir deneyim sunmalıdır. Ucraft ile bir web sitesi tasarlamak sizi ekstra teknik endişelerden kurtarır, çünkü tüm şablonlarımız duyarlı UX tasarımı ve varsayılan mobil uyumluluğu ile birlikte gelir. 

 

 

1. Ana Sayfa

 

Ana sayfası olmayan bir web sitesi yoktur. Ancak, ona öğeler ve içerik eklemeden önce, aşağıdakileri göz önünde bulundurun:

 

  • Ana sayfa ilginç, merak uyandıran, işinizle ve kullanıcılarınızın ihtiyaçlarıyla alakalı olmalıdır;

     

  • Bilgilendirici olmakla birlikte, kullanıcıların dikkatini yukarıdan aşağıya çekmek ve sürdürmek için kesintisiz bir akışa ve içeriğe sahip olmalıdır;

     

  • Uzmanlar, kullanıcıların işletmenizin ne hakkında olduğunu, onlara nasıl yardımcı olabileceğini ve dönüşüm hunisinde nasıl ilerleyebileceklerini anında anlayabilmeleri için en önemli bilgileri katlamanın (fold) üstüne yerleştirmenizi önermektedir.

     

İstediğiniz web sitesi türüne bağlı olarak ana sayfanın tasarımı, navigasyonu ve CTA'ları farklılık gösterecektir. Seçtiğiniz şablon, varsayılan olarak en önemli şeylerle birlikte geldiğinden ve birkaç ince ayar yapmanıza izin verdiğinden, ağır işi sizin için yapar.

 

 

 2. “Hakkımızda” Sayfası

 

Diyelim ki lüks bir saat satın almak istiyorsunuz. Markası, ünü, güvenilir orijinallik ve garanti belgeleri, iyi aydınlatılmış bir vitrini ve içeride gülümseyen satış temsilcileri olan bir mağazaya mı gidersiniz? Yoksa, karanlık bir sokakta kapüşon taktığı için yüzünü bile göremediğiniz bir adamdan satın almayı mı tercih edersiniz?

 

İşte sorun bu.

 

Bir “Hakkımızda” sayfası, güven oluşturmak ve kullanıcıları işletmenizin hikayesine dahil etmek için vardır. İşte bu sayfayı oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken bazı hususlar:

 

  • İçerik, şirketinizin geçmişini, ne yaptığınızı, sizi rakiplerinizden ayıran özellikleri, kullanıcılara ne değer kattığınızı vb. açıkça belirtmelidir.

     

  • Daha fazla güven oluşturmak için, hizmet sağlayıcılar ayrıca bazı büyük ortaklarını ve partnörlerini veya gurur duydukları projeleri de vurgular.

     

  • Onlarca çalışanı ve departmanı olan büyük şirketler, şirketin kilit oyuncularını ve ‘sihirbaz’larını vurgulamak için bağlantılı bir “Ekiple Tanışın” sayfası da oluşturur. Ekip üyelerinin niteliklerini, deneyimlerini, ödüllerini, projelerini vb. sergilemek de size sektörünüzde otorite kazandırarak güven oluşturmanıza yardımcı olur.

     

  • Kişisel bir web siteniz varsa (ister blog yazarı olun, ister sergileyeceğiniz bir portföyünüz olsun), biyografinizi, kazandığınız ödülleri, başardığınız projeleri ve diğer ilgili bilgileri sunmalısınız.

     

     

3. “Bize Ulaşın” Sayfası

 

Sitenizin entegre etmesi gereken zorunlu web sitesi sayfaları arasında iletişim sayfası en önemlilerinden biridir. Bu sayfa, siz ve ziyaretçileriniz arasında doğru iletişimi sağlar, aynı zamanda hayati bir “güven faktörüdür”. İnsanlar, özellikle günümüzde, birden fazla kanal aracılığıyla konuşamadıkları işletmelerden ürün satın almaz veya hizmet sözleşmesi yapmazlar.

 

İletişim sayfanız en azından aşağıdaki unsurları içermelidir:

 

  • E-posta adresi;

     

  • Telefon numarası - sayfanın mobil versiyonu için tıklanabilir bir telefon numarası oluşturmayı unutmayın;

     

  • Gerekirse doğru bir Google Maps entegrasyonu ile birlikte fiziksel adres;

     

  • Kullanıcıları sizinle iletişime geçmeye zorlayan ilgi çekici, etkileşimli bir iletişim formu;

     

  • Çalışma saatleriniz;

     

  • İnsanların sizinle iletişime geçmek için kullanabileceği diğer platformlar için simgeler.

 

Günümüzde kullanıcılarınızla açık bir sohbet sürdürmek kolaydır; web sitenize bir sohbet robotu entegre ederek müşterilerinize sorunsuz ve ilgi çekici bir deneyim sunabilirsiniz.

 

 

tasarım şablonu

 

 

4. Bir Gizlilik Politikası Sayfası

 

Çoğu ülkede, bir Gizlilik Politikası sayfası eklemek yasal zorunluluktur. Bu nedenle hemen tüm profesyonel web siteleri ve site sahipleri, genellikle web sitesinin altbilgisinde bağlantısı bulunan böyle bir sayfaya sahiptir. Öyle ki, bir online mağaza kuruyor, satış ortağı oluyor veya dijital pazarlama stratejileri uyguluyorsanız, politikalar söz konusu olduğunda işin kolayına kaçamazsınız.

 

Bu sayfa için içerik yazarken çerez politikaları, haber bültenleri, e-postalar, reklamlar vb. konulardan bahsetmeyi unutmayın. İşte açıklığa kavuşturmanız gerekenler:

 

  • Topladığınız kullanıcı verilerinin türü;

     

  • Nasıl topladığınız;

     

  • Nasıl sakladığınız (veya ne kadar süreyle sakladığınız);

     

  • Kullanıcı verilerini nasıl koruduğunuz;

     

  • Bu verileri üçüncü taraflarla paylaşıp paylaşmadığınız;

     

  • Ziyaretçilerin sahip olduğunuz verilerinin bir kopyasını alıp alamayacağı;

     

  • Eğer böyle bir durum söz konusu ise GDPR uyumluluk notları;

     

  • Bir kullanıcının talep etmesi halinde veri tabanınızdan bilgilerin silinmesi için uyguladığınız prosedür.

     

     

5. Şartlar ve Koşullar Sayfası

 

“Gizlilik Politikası” ve ‘Şartlar ve Koşullar’ birlikte kullanılan ve genellikle birbirleriyle bağlantılı iki web sitesi sayfasıdır. Burada, kullanıcıların web sitenizi kullanırken uymayı kabul ettikleri koşulları ve kuralları ana hatlarıyla belirteceksiniz. Buraya eklenecek bazı noktalar şunlardır:

 

  • Web sitenizin işleyişini düzenleyen kurallar ve düzenlemeler;

     

  • Faaliyet gösterdiğiniz eyalet/ülke (böylece hangi yasalara uymanız gerektiği anlaşılır);

     

  • Ticari marka ve telif hakkı ile ilgili bildirimler;

     

  • Tahkim bildirimleri;

     

  • Diğer açıklamalar.

     

Bu sayfanın yapı ve içeriği, oluşturduğunuz web sitesinin türüne göre farklılık gösterecektir.

 

Şimdi, güvenilir ve ilgi çekici bir çevrimiçi platform oluşturmak için web sitesi şablonunuza eklemeniz/etkinleştirmeniz gereken diğer web sitesi sayfalarını gözden geçirelim.

 

 

6. SSS Sayfası

 

Ziyaretçilerinizden çok sayıda soru alıyorsanız veya web sitenize ilk kez erişenlere somut bilgiler sunmak istiyorsanız, bir SSS sayfası herkesi zaman israfından ve zahmetten kurtaracaktır. “Sıkça Sorulan Sorular” sayfası işletmeniz, ürünleriniz ve süreçleriniz hakkında değerli bilgiler sunar. Sorularınızı ve yanıtlarını kullanıcıların amaç ve ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde uyarlayın.

 

 

7. Referans Sayfası

 

Çoğu zaman, referanslar müstakil bir web sayfasında yer almazlar. Bunun yerine, ana sayfada veya web sitesi altbilgisinde bölümler olarak görünürler. 

 

Bu referanslar, müşterilerin ürünleriniz/işletmeniz hakkındaki kısa değerlendirmeleri, üçüncü taraf onayları (ortaklardan ve paydaşlardan), güvenilir platformlardaki yıldız tabanlı derecelendirmelerden (TrustPilot'u düşünün), ünlülerin onayladığı tanıtım videoları ve benzerlerinden oluşur.

 

Bu sosyal kanıt unsurlarını ister ayrı bir sayfa ister bir ana sayfa bloğunda görüntülemeyi seçin, referansların web sitenizi ziyaret eden herkes tarafından açıkça görülebildiğinden emin olun.

 

 

Online Mağaza Web Sitesi Sayfaları

 

E-ticaret yapmaya ve çevrimiçi bir mağaza kurmaya karar verirseniz, web siteniz daha önce bahsettiklerimiz dışında başka sayfalar da içermelidir.

 

 

tasarım şablonu

 

 

1. Bir Ürün Sayfası

 

Bu, ziyaret ettiğiniz tüm e-ticaret web sitelerinde gördüğünüz “Mağaza” sayfasıdır. Çoğu durumda, mağaza ana sayfadır, ancak daha büyük çevrimiçi mağazaların bir Ana Sayfası ve kullanıcıların istediklerini bulana kadar filtreleme ve sıralamalarına olanak tanıyan bir “Ürünler” sayfası vardır.

 

 

2. Bağımsız Ürün Sayfaları

 

Deneyimlerinizden de bildiğiniz gibi, bir ürün hakkında ne kadar çok bilgiye sahip olursanız, onu satın alma fikrine o kadar açık olursunuz. Bu nedenle, bu sayfaların içeriğini, ürünleri hedef kitleniz için cazip hale getirecek şekilde değiştirin ve uyarlayın. Örneğin, profesyonel bir e-ticaret web sitesi şablonu resim yüklemenize, fiyat belirlemenize, filtreler eklemenize ve sorunsuz bir ödeme deneyimi sağlamanıza olanak tanır. Ürün başına sayfa stratejisi, SEO ve pazarlama kampanyalarınız için de harikadır.

 

 

3. Ödemeler, Kargo ve İade Sayfası

 

E-ticaret siteniz için ister stoktan satın, ister baskı-talep (POD) veya dropshipping (stoksuz satış) çözümünü seçmiş olun, müşterilerinizle olan ticari ilişkinizi yöneten kuralları açıklayan bir sayfa oluşturmanız gerekir:

 

  • Ödeme seçenekleri, yöntemleri ve işlemleri;

     

  • Teslimat seçenekleri, yöntemleri vb;

     

  • Ürün iadeleri veya para iadeleri;

     

  • Hem işletmenizi hem de müşteriyi ilgilendiren diğer kurallar ve sorumluluklar.

 

Ayrıca, müşterilerinize ülkenizin e-ticaret yasalarını düzenleyen şartlar ve koşulları da sunmalısınız. Vergiler, KDV ve benzeri konulara ilişkin açıklamaları eklediğinizden emin olun. Örneğin, bazı ülkelerde satıcılar, B2C işletmeleri için ticari ilişkilerde hakemlik yapabilecek ulusal makamlara bağlantılar eklemek zorundadır.

 

 

4. Satış Ortaklığı Bilgilendirme Sayfası

 

Bir satış ortaklığı programının parçası olarak ürün veya hizmet satıyorsanız, birçok ülke yasaları bir satış ortaklığı açıklama sayfasını zorunlu kılar. Bazen satış ortakları, kullanıcılar web sitelerindeki bir satış ortaklığı bağlantısını kullandığında komisyon kazanabileceklerini bir blog gönderisine eşlik eden kısa bir metin aracılığıyla açıklar.

 

Ancak, mevcut yasalara uymak için web sitenizin altbilgisinde bir açıklama sayfası oluşturmak en şık çözümdür. Satış ortaklığı ürünleri satmıyor, ancak sponsorluk veya destek programlarına katılsanız bile bir tane bulundurmanız gerekir.

 

 

İşletme Web Sitesi Sayfaları

 

İşletme web siteleri - genellikle kullanıcılara hizmet ve çözüm sağlayanlar - zorunlu sayfalara ve birkaç sayfaya daha sahip olmalıdır.

 

 

1. Hizmet Sayfası

 

Bu sayfayı ürünler yerine hizmetler için bir “mağaza” olarak düşünün. Bu sayfada, işletmeler hizmetlerini ve sağladıkları faydaları ana hatlarıyla belirtir.

 

 

2. Bağımsız Hizmet Sayfaları

 

Hizmetleriniz kapsamlı ayrıntı ve örnekler gerektiriyorsa, her biri ayrı bir alt sayfaya sahip olacak şekilde bunları bölmeyi düşünün. Bu bir bakıma e-ticaret gibidir. Sektör genelinde çoklu müşteri ihtiyacını karşılayan büyük şirket veya ajanslar için en iyi sonucu verir.

 

 

3. Portföy Sayfası

 

Bazı işletmeler müşterilerine ne yaptıklarını anlatmak yerine gösterirlerse daha başarılı olurlar. 

 

Örneğin pazarlama ajansları, sanatçılar, müzisyenler, web tasarımcıları, reklam ajansları, marka danışmanları vb. hepsinin bir portföy sayfası vardır. Kuruluşlar burada istatistikler, resim galerileri ve videolar ile somut çalışmalarını ve sonuçlarını gösteren diğer materyallere yer verir.

 

Örneğin, platformumuzca oluşturulmuş bazı müşterilerimizin sitelerini görebileceğiniz bir “İlham” sayfamız var.

 

Doğrudan markanızın değerler sistemine hitap eden, benzersiz bir şekilde uyarlanmış bir deneyim hedefliyorsanız, bir profesyonelle çalışmak sitenizin tasarımını önemli ölçüde yükseltebilir.

 

 

4. Kariyer Sayfası

 

Büyük şirketler her zaman yetenekli adaylar arayışındadır ve web sitelerinde ayrı bir kariyer sayfaları vardır. Kuruluşunuz ve açık pozisyonlarınız hakkında daha fazla bilgi edinmelerine izin vermezseniz gerçek yeteneklerin ilgisini çekemezsiniz. Bu tür sayfaların çoğu, adayların açık pozisyonlarınıza anında başvurabilmeleri için çevrimiçi bir başvuru formu da içerir (kısa ve basit olduğundan emin olun).  

 

 

Blog

Bugün bu yazıdan, herhangi bir web sitesinin önemli bir bileşenini tartışmadan ayrılamayız: blogunuz. Teknik olarak blog, zorunlu bir web sitesi sayfası değildir. Bunun yerine, konuyla ilgili makaleler veya diğer içerik türlerini içeren bir bölümdür. Portföyünüzle, çevrimiçi mağazanızla veya işletmenizle/ajansınızla ilişkili bir blog bölümüne sahip olmak, daha önce bahsettiğimiz muazzam faydaları sağlar. Bu nedenle, web sitenize bir blog bölümü ekleyin ve yüksek kullanıcı etkileşimi, iş hikayesi anlatımı, SEO ve doğru yapılan pazarlamadan yararlanın!

 

 

tasarım şablonu

 

Web sitenizin düzeni, yapısı, navigasyonu ve içeriği tamamıyla o siteyle ne elde etmek istediğinize bağlıdır. Ancak, en azından bahsettiğimiz zorunlu web sitesi sayfalarına sahip olmalısınız, özellikle de bu web sitesi ile herhangi bir şekilde para kazanıyorsanız.

Bazı portföyler veya sunum web siteleri yalnızca bir ana sayfa ve bir iletişim formu içerir. Yine de, seçtiğiniz şablona ve aklınızdaki iş planına bağlı olarak, web sitenizin sayfalarını ve genel yapısını hem şimdi hem de yakın gelecekte kullanıcılarınızın ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde değiştirin! 

İlgili gönderiler

446,005 entrepreneurs like you already have a head start

Become one of them by getting world-class expertise delivered into your inbox, for free.

Email
Error message sample